{:id=>6, :name=>"Sayve.se", :url=>"https://sayve.se", :currency=>"SEK", :locale=>"sv"}
Handelsvillkor

Allmän information

Sayve ApS (Sayve.se)

CVR: 39803275

Etablerad 2019

Theilgaards Torv 1A

4600 Køge

[email protected]

46406453508

Kontakta

Du kan kontakta oss på tel. 46406453508 eller på [email protected]. Telefontiderna anges alltid längst ner på sidan på Sayve ApS (Sayve.se). Vi svarar på e-post inom 24 timmar på vardagar. Vid exceptionellt brådskande är det dock möjligt att skicka upp till 5 arbetsdagar.

Priser och betalning

På Sayve.se förbehåller vi oss rätten att göra fel i våra priser. Dessutom förbehåller vi oss rätten att ändra priserna utan föregående samtycke. Vi förbehåller oss rätten att sälja ut.

Sayve.se accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard. Betalningen dras från ditt konto först när varan har skickats. Alla belopp är i svenska kronor och inkl. moms. Med förbehåll för prisfel och varor som är slutsålda eller inte finns i lager.

Leverans och frakt

Sayve.se strävar efter att skicka beställningar som görs före kl. 14.00 följande arbetsdag, beställningar skickas sedan nästa arbetsdag. Utom för produkter som har en längre leveranstid, se produktsidan här på Sayve.se. Leverans gäller i hela Sverige.

Ledamot

Leverans till serviceombud - 29,95 SEK.

Inte medlem

Leverans till serviceombud - 59,95 SEK.

Alla leveranser sker med Bring eller GLS. En leverans kan bestå av flera paket beroende på beställningens storlek och Bring förbehåller sig rätten att ändra leveransplatsen. Genomförandet av beställningen innebär att du godkänner leveransvillkoren från vår partner och transportör ("Bring").

Rätt att klaga

Om varan är skadad vid mottagandet ska du kontakta oss så snart som möjligt via vår kundtjänst för att få mer information om hur du ska gå vidare. Du har två års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller en prisnedsättning, beroende på den specifika situationen.

Reklamationen gäller inte defekter eller skador som orsakats av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste klaga inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet. Det finns ingen reklamationsrätt för kommersiella inköp.

Sayve.se täcker returkostnaderna för ett klagomål i form av en returetikett som skickas till din e-postadress. Du måste då returnera din beställning utan onödigt dröjsmål.

Var reklamationsrätten inte omfattar

Rätten att klaga omfattar inte varor för hushållets löpande konsumtion. När det gäller varor som inte är avsedda för daglig användning i hushållet bör du vara medveten om att det inte föreligger något fel om felet beror på slitage, felaktig användning (t.ex. i strid med bruksanvisningen) eller yttre påverkan (t.ex. blixtnedslag, förlust, slag, vätska eller fukt). I dessa fall måste du stå för kostnaderna för undersökning av produkten och eventuella reparationer.

Undersökningsavgift

I samband med undersökningen av din produkt har Sayve ApS (Sayve.se) rätt att ta ut en undersökningsavgift om felet inte omfattas av reklamationsrätten (se ovan). Avgiftens storlek beror på produkten i fråga. Utredningsavgiften är 500 danska kronor eller högst det ursprungliga priset för produkten.

Återbetalning

Vid återbetalning kommer det överenskomna beloppet att överföras till det kreditkort som du använde för köpet.

Rätt till ångerrätt

Sayve ApS (Sayve.se) ger en ångerrätt enligt konsumentavtalslagen enligt följande: för livsmedel och hushållsvaror finns ingen ångerrätt.

Du har 14 dagars full returrätt på de flesta varor som du köper i vår webbshop. Perioden börjar från och med dagen:

  • Var du tar emot beställningen.
  • Tar emot den sista varan i fysisk besittning vid ett kontrakt om flera olika varor som beställts i en beställning men som levereras individuellt eller i flera partier.
  • Tar emot det sista partiet eller den sista delen i fysisk besittning vid ett avtal om leverans av varor som består av flera partier/delar.
  • De första varorna i fysisk besittning, vid regelbundna leveranser av varor under en viss period.

Varor som är undantagna från ångerrätten

Följande typer av varor omfattas inte av ångerrätten:

  • Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte kan returneras och där förseglingen har brutits efter leveransen.
  • Varor som på grund av sin art blir oskiljaktigt blandade med andra varor vid leverans.
  • Varor där förseglingen har brutits.
  • Varor som snabbt försämras eller blir föråldrade.

Returnerar

Du ansvarar för returkostnaderna. Paketet måste skickas med leveransen till adressen. Observera att vi inte hämtar försändelser som skickas till paketbutiker eller försändelser som skickas mot efterkrav. För din egen säkerhet är det fördelaktigt att skicka försändelsen med Track and Trace, eftersom du som kund är ansvarig för att returen når oss.

Varorna ska skickas till:

Sayve.se c/o Erik Petersen

Hermesvej 10

6330 Padborg

NB. Ingen försäljning, inga byten eller returer på denna adress.

Du måste returnera din beställning utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar efter att du har meddelat oss detta. att du vill utöva din ångerrätt. Meddelandet måste skickas via e-post till [email protected]. I meddelandet måste du klargöra för oss att du vill utöva din rätt till Rätt till ångerrätt. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen och/eller vårt avbeställningsformulär i paketet. Klicka här för att ladda ner formuläret för återkallelse. Du kan inte frånträda avtalet genom att helt enkelt vägra att ta emot varorna utan att ge ett tydligt meddelande. Vi tar inte emot paket som skickas med kontant betalning vid leverans.

Ladda ner formuläret för återkallelse

Varans skick vid återlämning

När du returnerar varor ansvarar du för att de är ordentligt förpackade. Du bär risken för varorna från det att de levereras till dess att vi får dem tillbaka. Vid beställning av alla produkter är originalförpackningen en del av varans värde. Därför måste den alltid returneras tillsammans med varorna.

Du är endast ansvarig för eventuell värdeminskning av varorna till följd av annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktion. Med andra ord kan du prova varan som om du skulle prova den i en fysisk butik. Om föremålet har provats utöver vad som beskrivs ovan anses det vara begagnat. Detta innebär att om du ångrar ditt köp får du endast en del av eller inget av köpeskillingen tillbaka, beroende på varornas handelsvärde vid tidpunkten för mottagandet av returen. För att få full återbetalning måste du testa produkten utan att använda den.

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp kommer vi naturligtvis att återbetala det belopp som du har betalat till oss. Om det finns en värdeminskning som du är ansvarig för kommer den att dras av från inköpspriset. När du använder dig av ångerrätten inom 14 dagar från inköpsdatumet återbetalas alla betalningar inklusive medlemsavgifter. Vid uppsägning efter 14 dagar från inköpsdatumet återbetalas alla betalningar utom medlemsavgiften, eftersom det endast finns 14 dagars uppsägningsrätt för medlemskap.

Leveranskostnaderna för beställningen kommer också att återbetalas (med undantag för extra kostnader som beror på att du har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleverans som vi erbjuder).

Återbetalning sker utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi tar emot de returnerade varorna eller 14 dagar från det datum då vi får bevis på att varorna har returnerats. Återbetalningen sker med samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, om du inte har lämnat bevis på att varan har returnerats.

Cookies

En cookie är en term som används för att beskriva det faktum att en användares beteende på ett nätverk registreras hos användaren (på användarens hårddisk). På så sätt vet servern (t.ex. en webbplats) vem användaren är nästa gång han eller hon besöker webbplatsen. Det enda som dessa cookies används för är att känna igen din dator.

Personlig information lagras inte i en cookie, utan snarare information om användarens beteende på en webbplats, t.ex. ett användarnamn som anges när du loggar in på en viss del av webbplatsen.

En cookie lagras på användarens hårddisk tillsammans med cachade filer. En cookie är därför en textfil som skickas till din webbläsare från en webbserver och lagras på din dators hårddisk. Du kan ställa in din webbläsare så att den meddelar dig när du får en cookie, eller så kan du välja att helt avaktivera cookies.

Du har alltid möjlighet att radera cookies från din dator. I Internet Explorer 5.X raderas cookies under menyn "Funktioner" -> "Internetinställningar" -> "Ta bort cookies".

Barn och ungdomar under 18 år

När du registrerar dig på Sayve.se förklarar du att du har fyllt 18 år. Om du är under 18 år måste registreringen och prenumerationen undertecknas av en förälder/vårdnadshavare. Ett avtal kan alltid lätt sägas upp av en förälder/vårdnadshavare om det undertecknas av ett barn eller en person under 18 år.

Sayve ApS (Sayve.se)

Logistik- och lagerverksamheten för Sayve.se sköts av systerbolaget Group Logistic ApS. Alla livsmedel och material som kommer i kontakt med livsmedel ägs av Group Logistic ApS tills de säljs till konsumenten. Det är därför företaget Group Logistic ApS som övervakas av livsmedelsmyndigheten.

Livsmedelsmyndighetens smiley-rapporter

Tillgång till rättslig prövning

Om du som konsument vill klaga på ditt köp kan du kontakta kundtjänsten på [email protected].

Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:

ARN (Allmänna reklamationsnämnden)

BOX 174

101 23 Stockholm

www.arn.se

Om du bor i ett annat EU-land än Sverige kan du klaga på Europeiska kommissionens onlineportal för klagomål.

Handelsvillkoren uppdaterades senast den 01-11-2023.